onsdag 8. desember 2010

Jordmortime pluss pluss

Idag så har jeg vært hos jordmor. Pernille var så snill og se etter lillemor mens jeg var der. Vesla sovna 5 min før jeg gikk så ho hadde litt flaks der da:) Hehe.

Jeg lurer rett og slett på om jeg skal kutte ut jordmor. Jeg føler meg ikke vel med henne og jeg føler at jeg får like mye ut av legetimer. Istad så spurte jeg litt om denne vaksinen. De sier jo at gravide er i risikogruppen. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det, men tenkte at jeg kunne høre hva henne hadde å si.
Det hun sa var at dette var opp til vær enkelt å det er jo greit det. Da sa jeg at jeg regna med at jeg ikke skulle ta den. Da ble dama rett og slett sur og hun tittet kjempe rart på meg. Sa igjen at dette var opp til vær enkel. Altså jeg skjønner at de har fått beskjed om at de skal stille seg nøytralt til dette, men da kan ho ikke bli sur på meg. Jaja..

Når jeg kom hjem fra timen så lagde vi litt lunch og preka litt. Etter litt så lå det en liten tulle i senga og prata så da var det full fart her igjen.

Jenta har nå lært seg mange nye ord. Samme hva vi sier så skal ho prøve og si det samme. Det er jo helt utrolig herlig og høre på.
Et ord som hun har fått skikkelig dreisen på er traktor av alle ting. Så det var en kjempe stolt pappa som satt her når jenta sa det:)

Vi var på åpen gård om lørdagen sammen med noen venner og det var kjempe koselig. Det var ganske kaldt da så vi orket ikke å være der så lenge.

Alma Sofie fant en ku som lå og sov. Eller den gjorde det helt til vesla kom. Hehe:)


Alma Sofie og pappan ute i kulda:)

Så er det svangerskapet da. Nå er jeg 22 uker på vei og jeg kjenner det så utrolig i bekkenet nå. Noen ganger så vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg går ukentlig til fysiterapaut, men det er grenser hva dette hjelper. Så nå tar jeg en dag av gangen så får vi se hvor lenge jeg klarer. Denne gangen skal jeg ihvertfall ikke gå og pine meg selv..

Men ellers så er det herlig å være gravid. Se hele magen flytte på seg og se små totter som stikker ut på siden av magen:)

Ha en fin dag:)


1 kommentar: