torsdag 30. desember 2010

omsorgssvikt til de grader

Jeg kjenner at det koker inni meg nå. At en mamma kan dra fra sine 3 barn i over en uke er meg et stort mysterium. 3 barn hvor den eldste er 11 år som igjen skal ta vare på sine 2 yngre søsken. Og dette tror de er greit.

Jeg blir en smule irritert på statssekretær Bergstø også som kommer med denne kommentaren: Hun legger til at hun forstår at familier med lite nettverk rundt seg, kan ha få å spørre om hjelp. VEL.. Det gir vel ingen grunn til at man kan dra fra barna sine selv om man ikke kan skaffe barnevakt. Har man ingen til å se etter ungene, NEI da kan man heller ikke gjøre det man skulle. Isåfall så må man ta de med seg.

Ja men det sier du som har mennekser rundt deg tenker sikkert noen. Men det er ikke alltid vi har barnevakt heller og da kan vi ikke gjøre det vi hadde tenkt til. Sånn er det bare. Det er noe alle burde forstå seg på.

Det stod jo også at familien kommer fra et østeuropeisk land. Nå skal jeg ikke jeg utale meg så veldig mye om det, men jeg mener det at når man bor i Norge så må man forholde seg til våre regler. Kanskje de gjør sånt der de kommer fra det vet ikke jeg, men her i Norge så er dette rett og slett feil.
I går så viste ikke politiet om de skulle lage en sak ut av dette, men det fant de ut idag at de skal. Og det syns jeg bare er rett. Sånt som dette skal ikke gå ustraffbart.

Stakkars barn!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar