onsdag 29. desember 2010

Søvn

God kveld god kveld.

Nå har jeg akkurat strødd kokos på sjokoladekaka jeg har laget. Jeg tenkte at jeg skulle overraske Oskar litt:) Han ble ille glad. Ille glad i sjokoladekake se!!

Lille prinsesse liggertrygt i senga si. Nå som det har vært jul har disse faste rutinene hatt sitt eget liv. Det har vi slitt med i noen dager kan man si. Det har ikke vært like lett og legge vesla. En dag så la hun seg ikke før vi skulle sove. Og da hadde hun heller ikke så store planer med å sove. Helt til mamman og pappan sovna. Da var det ikke like gøy lenger.

Jeg syns noen ganger det er vanskelig å vite hva man skal gjøre. Det skal sies at vi har hatt minimale problemer med legging her i huset, men når det skjer så veksler jeg og mannen noen fortvilte blikk til hverandre. Kan vi la ho ligger der å skrike eller skal vi ta ho opp??
Da er det veldig greit at det er flere her i verden som har opplevd dette med foreldre rollen så da er det greit å ha mamma på speed-dial. Hun er aldri lei av og gi meg noen råd og merkelig nok så fungerer de hver gang.

Igår så måtte jeg rett og slett bare si: vise mamma hvor flink du er til å sove da. Og da la hun seg ned på hodeputa. Jeg satt og måpte. Litt sutring ble det så da måtte jeg hoste frem noen gloser og det ble hjulene på bussen. Den slår jo aldri feil. Og vesla sovna faktisk til min fantstiske fremførelse av denne sangen.

Idag har vi vært ute en liten tur og sagt hade til min søster og familien. De er så lure at de tar seg en liten tur til Spania i disse dager.. Jaja. Det er jo ikke så mange mnd til det kanskje blir litt varmere her. Det tok ikke mange minuttene før det sprengte i bekkenet mitt. Det verka for vært skritt jeg tok. Og det var kanskje etter 15 min. Så jeg kan jo ikke si at jeg har blitt noe bedre:(
Men uansett så ha en god tur folkens <3

Nå smeller det og holder på i gatene her. Idag er det den 29 desember. Altså det er enda noen dager til 31. Jeg irriterer meg grønn over alle de som ikke tenker etter at det faktisk ligger små barn rundt og prøver og sove. Dyr som kanskje har lyst og bevege seg ut for og gå på do. Kanskje de hadde likt at jeg hadde sprengt utenfor deres hus når de hadde lagt seg. Det er helt greit at dette forgår på nyttårsaften. Det hører jo bare med, men man kan vente med disse herlighetene til denne dagen.

Apropos denne dagen så har jeg og mannen helt glemt og verken be oss til noen eller be noen til oss. Det kom så veldig brått på at nå vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre. Jeg kunne ha bedt inn, men jeg har hatt så vondt i det siste at jeg ikke har hatt ork til å tenke på dette.
Så da får vi heller sitte her venneløse og heller kose oss vi 3.

Jeg har fått noen av disse gravid raritene. Jeg har drømt nå i lengere tider etter grilla mais. Idag så kom mannen hjem med maiskolber som har kokte også grilla i ovnen. MMMM det var så godt det. Og det var det en annen en som syns også:)



Ha en fin kveld videre<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar