lørdag 13. november 2010

Tanker på morrakvisten

En liten oppdatering passer seg vel nå:)

Ultralyden i går gikk kjempe fint. Jeg må innrømme at jeg var mere nærvøs denne gangen. Jeg tenkte det at siden jeg var så heldig at jeg har fått en frisk jente hvorfor skal jeg være så heldig å få et friskt barn til. Men dette lille nurket var i toppform. Vinket og sprella til mamman og pappan sin.
Jeg ble satt noen dager tilbake fra den 12 til den 18. Kan jo ikke si det er så mange dager men:)

Ja vi vet kjønnet, men jeg vil holde det hemmelig litt til. Jeg vil gjerne fortelle det til familie før jeg roper det ut. Pluss at det aldri er 100% sikkert at det stemmer da.. Selv om jordmora virka ganske sikker.

Det svangerskapet her har jeg opplevd på mange måter. Det har blitt tatt i mot på mange måter. Noen kjempe fine, men også noen sårende. Jeg har fått mange gratulasjoner, men det har også kommet mamge andre reaksjoner. Som: Hva.. Tuller du?? Er du det?? eller : Ja vel.. Litt tidelig eller. Og vi da som er kjempe stolte og litt til blir ganske satt ut. Vi er jo ikke noe mindre stolte denne gangen enn det vi var sist.

Noen mennesker har ikke brydd seg om vesla vår, og det regner jeg heller ikke med skjer med denne. Det er helt greit. Trist, men er det sånn de vil ha det så skal ikke vi tvinge noen til å ha kontakt med oss.
Jeg skjønner bare ikke hvordan folk tror at de kan behandle mennesker som man vil og tro at det er greit. Tenk en dag når de får barn og vi ikke gidder og ha noe med dems unge. Det er jo ungen det går utover. En som ikke har gjort noe som helst..

ÅÅÅ.. Jeg syns det er så trist for Alma Sofie sin del. Og alle andre som har det sånn. Og ikke minst de som oppfører seg sånn.
At folk bare kan avskrive mennesker. Sånn som en venninne av meg, hvor faren ikke vil ha noe med de og gjøre.. At de har det bedre uten ham. Det er ikke så lett her i verden.. Har man satt et barn til verden så må man søren i meg ta ansvaret for det også..

Jaja.. Jeg kan trøste meg med at i går så var det faktisk en som gråt av glede når jeg viste fram ultralyd bildet av lille gull. Og det var en som ikke var i familie:) Ikke det at alle skal gråte.. Hehe.. Men det var så veldig koselig.

Det var dagens tanker..

I kveld skal vi kose oss med familie og mennesker som er glade i oss og som bryr seg. Det er de det er viktig og omgås med.

Nå skal jeg gjøre meg klar for jobb..

Ha en fin dag dere. Kanskje jeg slenger ut bilde av ultralydbildet etterpå:)

Klem

4 kommentarer:

  1. Så bra at alt var som det skulle på ultralyden! Det er virkelig ingen selvfølge at alt er som det skal være! Å få bære frem et lite barn er noe av det mest fantastiske jeg kan tenke meg <3

    Må si jeg syns du er veldig heldig som er gravid igjen. Det er noe av det beste som finnes!!
    Jeg har også lyst på flere om ikke altfor lenge.. Men må vente i 2 år til av praktiske grunner :( Huff det er veeeldig lenge!!!
    (prøver å tenke at jeg har noe å glede meg til da. men det er ikke alltid like lett. hehe!)

    Du har forresten termin akkurat ett år etter det jeg hadde! Vi var på ultralyd 12. november og fikk termin 18. april :)

    Skjønner hva du mener med familie som ikke bryr seg.. Her har mange skuffet etter at lille kom til verden... Det er forferdelig sårende. Mange som ikke har vist noen som helst interesse, ikke engang gratulert.. Det er veldig leit. Skulle ønske flere i familien ønsket å se den lille og engasjere seg bare bittelitt.. Det er jo barnet det til syvende og sist det går utover :(
    Nei, huff man må prøve å bite tenna sammen og sette pris på de som virkelig bryr seg, og prøve å ikke fokusere på de som ikke har noen interesse av å ha kontakt.

    P.S håper vi får vite hva det blir snart ;) Det er så spennende!!

    Klem fra meg...

    SvarSlett
  2. Hei:)

    Jeg føler meg kjempe heldig som kan få være gravid. Det er jo det mest fantastiske i hele verden. Jeg bærer fram et nytt liv:)

    Det er kjempe trist at noen ikke bryr seg og det er veldig viktig som du sier at vi må være takknemelig for de som bryr seg, men det er ikke allti like lett altså. Men en må jo bare.

    Så artig at vi hadde samme termin da:) Vi får se om han kommer da:)

    Ha en fin dag videre:) Klem

    SvarSlett
  3. Sikkert smartere å ta det opp med de det gjelder, enn å bruke nettet som kanal... Kommer sjelden noe konstruktivt ut av det! Og dersom ting ikke fungerer, så blir det neppe noen bedre relasjoner på denne måten. Bare noen tanker fra en med litt erfaring på området.

    SvarSlett
  4. Det er ikke så lett og ta det opp med noen som ikke vil. Når vi verken får svar på meld eller mail eller tar tlf når jeg ringer. Så da er det ikke så mye og gjøre..

    SvarSlett