mandag 4. april 2011

Må skryte litt..

Det er skjeldent jeg skryter altså, men nå fikk jeg skikkelig lyst.

Når jeg sitter og ser på luksusfellen så kjenner jeg at jeg er skikkelig kry. Jeg er stolt av hva jeg og Oskar har fått til.

Vi startet med og etablere oss når vi var unge. 18 år og 20 år. Vi var begge lærlinger og hadde minimalt med penger i mnd, men vi klarte det. Da leide vi en leilighet, men fant fort ut at vi ville kjøpe. Så 9 mnd seinere så kjøpte vi vår egen leilighet. Fortsatt som 2 lærlinger. Vi klarte oss fint da også. Vi hadde det greit med penger egentlig. Vi lærte oss fort at man må tenke på hva man bruker penger på.

Vi fikk tidlig bil. Den første bilen vi hadde kosta 20 tusen. Det var mye penger for oss og vi var stolte. Etterhvert så byttet vi ut denne med en varebil. Det var veldig greit. Vi sparte litt penger siden det var diesel bil. Og det var en fin bil siden Oskar var snekker.
Etter en stund så tjente vi såpass greit at vi kunne kjøpe en bil til meg også. Jeg fikk da en sportsbil av min snille mann. Den rællæ jeg rundt i et års tid. Da kom jeg meg nesten ikke ut av bilen pga den store magen min:)

Vi skulle bli mamma og pappa.

Vi trengte et større sted og bo. Vi tittet litt rundt. Vi fant et koselig hus i skogen. La inn bud, la leiligheten ut for salg. Kjøpte huset og solgte leiligheten:)
Vi kjøpte oss ny bil. Denne gangen en stasjonsvogn.

Nå har vi det kjempe bra. Vi er så heldige at vi har et koselig hus, 2 biler og vår egen lille familie som bare øker. Vi har det bra økonomisk.
Alt dette har vi jobbet for. Vi har ikke vunnet penger, arvet hus, fått noe som helst. Vi har aldri mått låne penger av noen noen gang. Vi har betalt alle regninger og vi har ikke noe på oss på den fronten.

Jeg må rett og slett si at jeg er stolt av oss. Er ikke det lov noen ganger a?:)


4 kommentarer:

  1. Dere er super flinke, og har alltid vært det! :) Noen som er flinkere enn andre kan du si :P

    SvarSlett
  2. Det er lov å skryte litt :-) Høres ut som om dere har vært flinke og fornuftige og ikke brukt mer penger enn det dere har hatt! Dere har også kommet dere tidlig inn på boligmarkedet og vil være gjeldfrie mens dere fortsatt er ganske unge :-) Med alt man hører om i dag med folk både unge og eldre som er syltet ned i kredittkortgjeld etc. synes jeg du skal være skikkelig stolt av dere :-) Lykke til med forestående fødsel, du har termin på min bursdag!
    Mvh. Gro

    SvarSlett
  3. Flott å høre, Ida. Og så er det så viktig å være takknemlig, noe du tydelig er. Lykke til videre :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk dere:) Koselig og høre:)

    SvarSlett