søndag 19. juni 2011

Livet

Jeg sitter og titter av beundring på det lille menneske som sitter oppi badekaret. Det lille velskapte menneske der kommer fra meg. 
Ho sitter og pluddrer for seg selv. Strofene er lange, men noe uforstålig. Skjønner jeg ikke hva hun sier så finner hun en annen måte og gjøre seg forstått på. 
På gulvet ved siden av meg liggen det en vakker liten herremann i vippestolen og fekter med armene i håp om at jeg skal se han og prate med han. 
Gleder er da stor da jeg begynne og prate og tulle med han.
Plutselig så begynner han og sprelle. Storesøster han nemlig plasket så hardt at det har kommet noen dråper i pannen hans. Storesøster ler, lillebror ler.

Livet er et under. På en måte så er langt og uendelig. På en annen måte er det over på et blunk. 
Minuttene som går får vi aldri igjen, men heldigvis så har vi minnene. 
De små stundene som er så verdifulle at man ikke vil forlate dem.

Jeg elsker det livet jeg har laget meg. Og jeg gleder meg til hver dag jeg våkner og skal ta fatt på dagen sammen med mine vakre barn og den snille mannen min.
Livet er fantastisk og jeg er heldig som har fått det i gave <3

2 kommentarer: