tirsdag 3. mai 2011

Hverdagen kan begynne

Nå har hverdagen begynt. Pappan har begynt og jobbe igjen og jeg er nå hjemme med 2 barn. Det er bare 2 dagen, men jeg syns det går veldig bra.

Idag så er vesla syk. Ho har feber og er ikke i form. Jeg hater det. Jeg syns så synd på den lille kroppen. Nå kan jeg vel jeg kanskje telle på en hånd hvor mange ganger prinsessa har vært syk, men jeg syns det er like grusomt hver gang. Jeg håper det virkelig går fort over.
Jeg hadde tenkt til å kle på oss å gå bort på lekeplassen her, men det blir dårlig med det. Det regner også ute så idag blir det inne dag. Da er det godt og ha 7 filmer med Pippi:)

I går så var vi en tur på helsestasjonen for og veie lille Herman. Jeg skulle egentlig dra alene, men så hadde mamma fri så hun ble med. Helsesøstra vår hadde litt tid til overs så vi fikk komme inn og ta en prat med henne også. Alma Sofie var kjempe flink hele tiden. Hun skulle vise fra Herman til alle som var der:)

Når jeg la han på vekta så fikk jeg ganske sjokk. Han hadde lagt på seg hele 400 g på 7 dager. Og det er ganske mye. Helsesøstra begynte og le når ho så det. Så det var jo kjempe bra.
Jeg fikk beskjed på sykehuset at hvis jeg skifta mange bleier i løpet av dagen så var det et bra tegn og da trengte jeg ikke veie han, men jeg syns det er greit og følge det opp jeg. Greit og vite om han får i seg nok. Og det gjør han jo.

Her er de vakre barna mine <3



Lille Herman er 10 dager gammel og sover godt på armen til mamma



Ha en fin dag...

2 kommentarer:

  1. Herlig asså!:) Går vesla i barnehage, eller er det slik at du har begge herlighetene hjemme?
    Går det bra om nettene? Jeg var så ofte våken med Marius helt til han ble 7-8 mnd. Håper ikke det skjer med nestemann. Da må det være ekstra vanskelig å ha to små...
    Håper alt går bra med dere fire. Virker sånn :D

    SvarSlett
  2. Jeg har begge 2 hjemme. Ho skal begynne i barnehagen til høsten. Da får ho rast fra seg et par dager i uken:)
    Det går veldig bra om nettene faktisk. Ho sover på rommet sitt fra 1900 til mellom 7 og 8:) Han er våken 1-2 ganger i løpet av nattan.
    Vi har aldri hatt noe problem med vesla og søvn heldigvis så jeg håper at vi er like heldige nå:)

    Vi har det veldig bra alle sammen:):)
    Så jeg vil anbefale 2 tette:):)

    SvarSlett