søndag 13. mars 2011

35 uker

35 uker

Week35_19780.jpg

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 33 uker gammelt. Om du kunne plassere fingeren din i fosterets håndflate, ville den lille hånden lukket seg. Tåneglene når tåspissene.

Navlestrengen er rundt en halv meter lang og mellom en og to centimeter i diameter. Trykket i den og konsistensen gjør at det sjelden blir knute på den, og skjer dette, løsner den som regel av seg selv. Fosteret bruker gjerne navlestrengen som leke og klemmer på den, men det klarer ikke å klemme så hardt at det skades.

Det er i de siste ukene av svangerskapet fosteret legger mest på seg, gjerne over 200 gram i uken!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har vi kommet til uke 35. Selv om jeg er sliten og lei nå så syns jeg virkelig at ukene flyr unna her. Det er alltså 5 uker til termin. Det er egentlig ingenting det. Jeg føler at jeg hat det meste under kontroll, men det er fortsatt noen små ting igjen.

Formen denne uka har vært ganske grei etter at jeg hadde vært hos fysioterapauten. Jeg merker at det blir tyngere ig tyngere og det begynner å bli trangt. Babyen begynner jo nå og bli ganske så stor. Den ligger på 2200 g ca.

Det er veldig koselig å være gravid, men nå syns jeg det skal bli deilig å få denne krabaten utenfor magen min:)

Magebildet kommer etterpå:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar