søndag 27. mars 2011

Jeg er her.. 37 uker





37 uker

Week37_19782.jpg

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter.

Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den siste uken så har det ikke vært så mye lyd fra meg. Jeg har rett og slett ikke hatt noe ork. Jeg har hatt så mye vondt og jeg har blitt sliten av smertene. Da har jeg brukt energien på noe annet enn og sitte foran datan. Hehe.
  • Kynnere/falske rier( sammentrekninger i livmoren)
  • Bekkensmerter
  • Ryggsmerter
  • Vann i kroppen
  • Hodepine
  • Utmattelse
Det er noen av de tingene som jeg har slitt med den siste uken.
Det er ikke bare bare og være gravid igjen. Nå er det heldigvis ikke lenge igjen og det kjenner jeg. Kroppen jobber som aldri før for og si det sånn.
Jeg har flere ganger trodd at noe har vært på gang med både regelmessige kynnere/ falske rier, men det har dabbet av igjen.
Sånn kommer jeg nok til å gå helt til det skjer noe. Jeg kommer til og kjenne etter hvert minste lille hint om at nå kommer lille tassen. Det er vel det som også er spennende med en fødsel. Man vet aldri når den lille har tenkt til å melde sin ankomst.

2 kommentarer:

  1. Uff, det hørtes ikke godt ut!! Men nå kan det jo skje når som helst egentlig :) det er såå spennende å gå og vente på at det skal skje! Det er en ting jeg har lurt på; er det liksom like spennende og gå gravid andre gangen? Jeg gleder meg sånn til at vi skal begynne å tenke på nr. 2.. Men det blir vel sikkert annerledes siden man allerede har en fra før som man må følge opp?!? :) kunne du tenkt deg flere barn? :)

    SvarSlett
  2. Det er jo ikke så veldig lenge siden jeg var gjennom det her så det er ikke like spennende denne gangen. Fødselen er jo selvfølgelig like spennende. Og hvordan den starter:) Jeg går jo og kjenner etter alle vontene jeg har:)
    Jeg har nesten ikke hatt tid og tenke så mye på at jeg er gravid denne gangen. Det er en liten jente som skal ha mye oppmerksomhet og jeg jobbet.

    Jeg kan si nå at jeg vil ha 3 barn, men jeg vet ikke om jeg sier det samme etter at jeg har fått nr 2:) Og hvis det blir sånn så blir det nok noen år til:)

    SvarSlett