søndag 6. mars 2011

34 uker

34 uker

Week34_19779.jpg

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.

Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har vi faktisk kommet helt til uke 34. Det vil si at det er 6 små uker igjen.
Skremmende.. JA...

Formen er så der. Jeg har veldig mye murringer i rygg og mage så det er plagsomt til tider. Masse kynnere/maserier har jeg også, men det er jo bare positivt. Det betyr at kroppen nå begynner å gjøre seg klar for det som snart skal skje.

Så en liten oppdatering fra da vi var på ultralyd. Alt var bra!!! Den lille gutten har det veldig fint inni magen min og han var ikke noe stor. Lå litt under gjennomsnittet men det gjorde jo vesla også så det er ikke noe farlig. Så det blir nok en liten baby dette også. Vesla veide jo 2730 g når ho ble født og det er ille lite. Denne gutten blir nok litt større, men ikke så veldig mye.

Bekkenet mitt er fortsatt kjempe vondt. Jeg gleder meg til hodet er festet for da er det en stor mulighet for at smertene blir borte. Og det hadde vært deilig. Jeg er veldig sliten om dagen og det tar på og ha en liten en som krever masse oppmerksomhet om dagen, men da er det greit og ha folk som kommer og ser etter ho litt for meg. Det setter jeg veldig pris på.

Så da teller vi ned fra 43 dager. Neste uke er jeg faktisk høygravid:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar