tirsdag 28. september 2010

GRAVID

Da satt jeg her da.. Barnetv går på tven mens Alma Sofie har lagt seg. Ho stod opp klokka 05.55 idag så ho var ganske trøtt. Da er det jo greit og legge ho. Egentlig så hadde jeg tenk meg i butikken nå på morran, men det er ikke noe moro og ha med seg en trøtt unge ut for og handle..
Hmmm.. Kanskje ho ikke sovna alikevel..

Jeg syns det er veldig deilig at nyheten har kommet ut da. Det er jo ikke så lett og holde seg. Og det er faktisk ganske mange som har spurt:)
Også stakkars de jeg har sagt det til.. Hehe. De har ikke hatt det så lett de heller tror jeg:)

Idag er jeg altså 12+2 uker på vei. Altså 12 uker og 2 dager Pernille:)
Jeg kan jo ta en liten oppsummering på det hele..

Vi har jo snakket om at vi ville ha en til. Jeg har alltid øsnket meg 2 tette. Jeg har hørt historier fra da søstra mi og broren min var små og de hadde det kjempe moro sammen. Det er like mange mnd mellom dem 2 som det blir mellom mine. 20 mnd.

Fredag den 6 August så tok jeg en test etter at jeg hadde mine mistanker. Det var en super svak strek der hvis jeg myste. Jeg ble jo veldig glad, men jeg ville ikke ha for store forhåpninger.
Jeg kjøpte en digitaltest seinere den dagen og tok den på kvelden etter jobb.
Jeg og Oskar satt i sofan og så på tv mens det lille timeglasset for opp og ned i det lille test vinduet. Brått så stoppet den. Jeg tok den opp og det lyste GRAVID lang vei. Jeg smilte og så på Oskar. Nei er det sant var det eneste han fikk ut. Hehe.

Formen har vært grei i forhold til forrige gang. Jeg har vært kvalm, men har ikke kastet opp så mye. Og jeg har vært helt sinnsykt trøtt. Jeg sovner klokka 2130 og sånn. Så jeg håper at det gir seg. Jeg klarer jo og fungere både som mamma og på jobb, men ikke helt ellers. Hehe.

Så da regner jeg med at dette blir en slags gravid dagbok siden jeg ikke hadde det sist. Det blir jo om alt annet også, men nå blir jo det emne lagt til.

Ha en super dag alle sammen..

4 kommentarer:

  1. Det er så koselig med bloggen som svangerskapsdagbok! Jeg hadde det med siste. Veldig veldig koselig.

    Trøttheten gir seg nok. Jeg sov de første fire mnd av svangerskapene mine. Ihvertfall føltes det sånn. Å sovne i halv ti-tiden er jo ikke tidlig i det hele tatt. Prøv å sovne i 12-tiden midt på dagen for så å sove tre-fire timer og være bånn bøtte trøtt igjen klokka 19-20. I fire mnd. Med to unger. Kjipe greier. Da er det godt jeg hadde barnehage og SFO! :-)

    SvarSlett
  2. Hjelpes. Ja da kan man jo si at du sov de første 4 mnd. Hehe. Huff. Det er godt at sånn gir seg. Jeg svaner virkelig denne energien..

    SvarSlett
  3. Åh, så herlig! Jeg følger gledelig med i gravidbloggen. Jeg ønsker meg nemlig &så to tette :)

    SvarSlett
  4. Så moro da:) Da må du sette igang om noen mnd da:):) Syns det høres veldig bra ut:)

    SvarSlett