torsdag 2. september 2010

Kjennes det godt og ha på seg et dødt dyr??

Vi har fått inn et nydelig pelsteppe på jobben. Det er så mykt og vakkert og det er FALSKT.
Det er så mange som spør hva slags dyr det er. Da er det veldig moro og kunne si at det faktisk er 100% polyester.

Jeg kjenner jeg blir så trist at mennesker kjøper seg pelskåper av det ene og andre dyret når det finnes så mange fine falske. Jeg skjønner ikke helt poenget med og ta på seg et dødt dyr.

For mange hundre år siden så hadde man faktisk ikke noe valg. Skulle man overleve så måtte man lage klær av det de kunne og da var dyrepels og hud en fin ting og bruke. Det er helt greit. Nå lever vi i en litt annen tid. Vi har MANGE materialler som vi kan bruke og lage klær med. Da skjønner jeg ikke hvorfor man ikke da kan la dyra være og heller finne noe annet. Det er faktisk like varmt med en falsk en.









Vil du virkelig at disse skal dø for at du skal ha en kåpe, hatt, pledd, pute??


Gjør som meg.. Si nei til pels!!


1 kommentar:

  1. Har en saueskinnsfell som jeg elsker. Så jeg er vel ikke helt nei til "pels"...selv om det jo er ull...haha.

    SvarSlett