søndag 17. oktober 2010

15 uker

15 uker

Week15_19760.jpg

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 13 uker gammelt. Kroppen vokser i kjempefart. Beina blir lengre samtidig som skjelettet hardner. Musklene blir også sterkere slik at du snart vil kunne kjenne de livlige bevegelsene.

Denne uken når ørene nesten sin endelige plassering på hodet og er tydelig synlige. Øynene har vært rettet fremover og plassert i flere uker allerede. Nå ser den lille ut som en miniatyr-menneskebaby. Men huden er nesten gjennomsiktig, så alle blodårene skinner gjennom. Små dunhår kalt lanugo formes og vil dekke hele kroppen frem mot fødselen.

------------------------------------------------------------------------------------------------

15 uker harjeg nå lagt bak meg.25 uker igjen. Nå føler jeg selv at jeg er over det værste. Jeg kjenner at jeg får mere og mere matlyst. Jeg er ikke fult så trett og formen er generell bedre.
Jeg vil veldig gjerne nyte graviditeten nå:)

I går så var jeg og Alma Sofie sammen med Pernille. Vi dro en tur på Mosseporten som egentlig var mye mindre enn jeg trodde, men jeg fikk handlet litt da. Fikk med meg en hylle som jeg hadde sett etter om litt annet. Kan vise bildet av det når jeg får hengt det opp:)
Det var ihvertfall veldig koselig og jeg kjente at jeg gjør dette alt for sjeldent..
Etter det så dro vi en tur hjem til mamma for at Oskar skulle få gjort noe her hjemme. Der fikk shnuppa litt middag. Det ente med at Oskar kom ned og vi alle dro ut og spiste en bedre middag:)

Idag så sov lillemor helt til klokka 8. Oskar skulle egentlig opp med ho, men da følte jeg meg rett og slett uthvilt så jeg stod opp jeg. Vi har rydda på rommet til vesla og nå så har ho fått tak i noe isopor som har strødd utover hele stua så da er det fram med støvsugeren. Hehe.

Seinere idag så skal vi en tur til broren min og spise middag. Det blir gøtt:)

Ha en fiiin søndag alle sammen <3


Nydelig høstbildet av lille vakre <3

3 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med 15 uker :)

    SvarSlett
  2. Verdens fineste lille skapning <3 Gleder meg vanvittig mye til og møte lille i magen.. jeg er sikker på at det kommer til og super fort! :) Kan ikke du, Alma Sofie og jeg gå ut og ta bilder en dag a? :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk Line:)

    Ja jeg gleder meg jeg også:)
    Jo det syns jeg vi skal gjøre:) Vi kan ta en tur ut når det blir litt penere vær:)

    SvarSlett