torsdag 14. oktober 2010

Rykter

For en stund siden så fikk jeg selv erfare hvordan rykter utviklet seg. Eller jeg kan kanskje ikke kalle det rykter, men hvodan mennesker kan vri ting en sier inn til noe helt annet.

For en stund tilbake så skrev jeg om den evig lange barnehagedabatten på den gamle bloggen min. Og dette var en debatt og folk kunne si akkuratt hva de ville. Jeg skrev det jeg mente og folk skrev det de mente. Det kom mange forskjellige svar og noen ble sinte.

Jeg slettet jo den bloggen og en tid etter det så kom den samme debatten opp på en annen blogg som jeg leser daglig. Der hadde en leser kommentert sånn ca: Jeg leste på bloggen til idaogprinsessa og hun skrev at det var teit og sende barn i barnehagen og at foreldrene var teite og osv.

Da ble jeg veldig satt ut for dette hadde jeg ikke skrevet i det hele tatt. Jeg skrev det at når man som forelder har muligheten til og være hjemme med barna den første tiden så syns jeg at man skal utnytte det. Jeg er så heldig at jeg har familie som har mulighet til og passe henne så jeg slipper og sende henne i barnehage. Jeg er veldig glad for det for jeg syns det er alt for tidlig og ha de i barnehage når de er under 1 år. MEN så kommer det er MEN. Jeg sier ikke det at jeg aldri skal ha henne i barnehage. Jeg mener også det at barn har sunt av og være sammen med andre barn og at de kan sosialisere seg. Så etterhvert når den nye babyen kommer eller noe så skal jeg prøve og få til at ho er 2 dager i barnehage eller noe. Alt ettersom vi føler er riktig.

Så det er ganske fort gjort at noen kan snu det du sier om til noe helt annet. Og det syns jeg ikke er riktig. Man skal ha de klare fakta før man i det hele tatt går ut og quoter det andre har sagt.

Nå skal jeg lage noen vaffelplater og pakke de i sekken og ta med meg prinsessa ut før jeg skal på jobben:)

Ha en fiiin dag <3

2 kommentarer:

  1. Det er noen som bare vil misforstå.. Altså, jeg er ikke glad i å høre at andre prøver å unngå det jeg driver med, sånn som med bhg og sånn. Men det går da an å glede seg over at andre har finni det som funker for de! Jeg er glad på dine vegne, for at du har familie som kan stille opp, sånn at Alma Sofie kan vente et år til med bhg. Hvertfall når det er det dere selv ønsker! jeg vet hvor vondt det er å "gi fra seg" barna for tidlig! Heldigvis blir det andre boller nå;)

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant.. Folk må begynne å være glade for
    lodet andre får til i steden for og kritisere!!!

    SvarSlett