søndag 3. oktober 2010

Uke 13

Uke 13


OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.

Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag er jeg da 13 uker på vei. Bare 27 uker igjen. Hehe:) Det er jo ingenting.. Det skal sies at dagene flyr nå. Jeg har nok av og henge i om dagen med både barn, jobb, hus.. Ja det meste. Så det e jo ikke noe rart til at dagene flyr av gårde.

Jeg glemte helt og fortelle at jeg hørte hjertelyden til den lille om fredag.. Jeg har en slik angelsound som er kjempefin.. Den kan man lytte etter hjertelyden selv. Det er veldig koselig og høre. Det hørtes ut som en tørketrommel når jeg hørte, men det er fordi den er så liten og langt ned. Lyden blir strekere etterhvert <3 Det er en helt fantastisk lyd. Jeg blir helt betatt av den lille dunkingen.

Idag så skal jeg og Alma Sofie leke litt med veninnene våre Ida og Mina. Egentlig så skulle vi til parken og hilse på dyra, men det blåser veldig ute så jeg tror vi kanskje finner på noe inne isteden.. Da får barna leka og vi får prekæ:)

Magebilde uke 13

Ha en fin søndag alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar