søndag 27. februar 2011

33 uker

33 uker

Week33_19778.jpg
Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2100 g
CRL: 29 cm
Full lengde: 39 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 31 uker gammelt. Ettersom det er mindre plass i livmoren, vil ikke fosteret kunne bevege seg like fritt som tidligere og bevegelsene blir mindre. Pupillene begynner å reagere på lys. Kanskje kjenner du rytmiske bevegelser – det er kanskje fosteret som hikker!

Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer om, men nå har fosteret REM (Rapid Eye Movement) søvn, som vanligvis indikerer en drømmefase.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har vært veldig dårlig på sånn ukes greier, men jeg skal være flink de siste ukenen som er igjen. Idag er jeg 33+1 dag. Det vil si at det er 50 dager igjen. Og det er ikke så mye.

Alt er egentlig klart. Mangler bare å henge opp Leander vugga også sette på søskenvogna, men det haster ikke så veldig.

Formen er så der. Jeg har mye vondt i bekkenet nå. Og jeg kjenner at det er slitsomt med stor kul på magen og en liten tass som krever sitt. Jeg lovte meg selv når jeg gikk med vesla at jeg skulle kose meg mere de siste ukene i neste graviditet. Da venta jeg så ille på at ho skulle komme. Men også denne gangen så klarer jeg ikke kose meg sånn som jeg skulle ønske. Jeg bare går og teller dager og venter på at den lille skal komme.

Skulle kanskje få lagt til et magebilde, men det får jeg ta etterpå:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar