mandag 24. januar 2011

God formiddag.

Nå sitter jeg og spiser nystekte rundstykker med ost og skinke. MMM.. Det er så godt det.
Jeg må le av vesla. Jeg har nettopp lagt ho for en liten lur og ho ligger der inne å roper mamma for harde livet. Ho høres nesten sinna ut vettu:)
Det tar nok ikke lange stunden før det er stilt der inne.

Idag har jeg prøvd meg på en liten gå tur. Vi tok vogna og gikk til butikken. Det er ikke langt i det hele tatt, men med mitt bekken så var det langt nok. Det var super deilig å bevege litt på seg. Vesla satt som en liten prest oppi vogna si og så på alle fulgene og vinket til alle bilene som kjørte forbi.
På veien tilbake så møtte vi et lite ekorn som var veldig nysjerrig på oss. Den satt på trestammen i hodehøyde og tittet. Alma Sofie hylte av glede:) Det var veldig morsomt.
Det er et herlig sted vi bor på.

Her om kvelden så stod jeg og ryddet på soverommet. Jeg tittet ut av verandadøra og der så jeg 2 mørke bylter som lå i snøen. Jeg tittet nærmere og der var det 2 rådyr som hadde lagt seg til for kvelden. Oskar legger nemlig ut potetskrell og brød og litt sånn og det har tydeligvis falt i smak. Så nå ser vi dem rett som det er:)

I går så hadde vi middagsgjester. Det var super koselig. De har en liten jente på 3 mnd. Lille dukka. Ille moro og se hvordan Alma Sofie taklet det. Ho skulle gi ho sutten hele tiden og bare tittet:)
Vi serverte oksestek med hjemmelaget fløtegratinerte poteter, grønnsaker og hjemmelaget brun saus. MMMMMM:) Og til dessert så hadde jeg og Oskar klart å lage hjemmelaget karamellpudding. Det smakte helt magisk. Og det fine er at det ble mat igjen så idag skal vi kose oss igjen:)



Vesla har funnet et nytt gjemmested:)

Ha en fin dag videre:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar