torsdag 13. januar 2011

Vanskelig valg

Her i livet så kommer man til og ta mange vanskelige valg. Idag så gjorde jeg ett.
Jeg har valgt å ta vaksinen.

Jeg har vært så utrolig mye fram og tilbake med dette. Jeg har sittet i lange samtaler med legen og jeg har virkelig satt meg inn i dette. Men i bunn og grunen så var det min lille datter som fikk meg til og ta en standpunkt i dette.

Denne influensaen som er nå er veldig farlig for meg som gravid. Jeg kan faktisk dø.
En venninne av en bekjent av meg igjen har nå lagt på sykehuset i respirator med en kjempe kraftig lungebetennelse. Hun svever mellom liv og død. I magen hadde hun en liten baby som er ca like gammel som min. Hjemme hadde hun en liten sønn som ikke var stort større enn Alma Sofie.
Denne dama valgte og ikke ta influensavaksinen.

Alma Sofie har lyst til og ha mamman sin her på jorda så lenge ho kan. Oskar har lyst til å ha kona si her så lenge han kan. Det et lite menneske som jeg setter over alt i hele verden. Og jeg nekter og la Alma Sofie vokse opp uten en mamma.

Sjansene for at det skal gå galt for lille babyen er minimale, men for at jeg skal bli skikkelig dårlig er større. Jeg har en sykdomsbakgrunn som er ganske så skummel og vond.
Jeg kan si det sånn at når en person får en vanlig forskjølelse så får jeg lungebettenelse.
Jeg har hatt kyssesyken 3 ganger, noe som egentlig er helt umulig. Jeg har hatt et virus i kroppen som legene kun har sett et få tall av ganger her. OSV.

Det har vært en kjempe vanskelig tenkeperiode. Jeg har fått mange råd om hva jeg skal gjøre, men det bunner ut i at dette er noe jeg må finne ut av selv. Den klumpen jeg har hatt i magen så lenge er nå borte. Og jeg føler selv at dette er det riktige for meg. For oss.




2 kommentarer:

  1. Så bra:) Sitter på Vaksinasjonskontoret nå og venter på å få gå etter å ha tatt nettopp den vaksina. Sjekket facebook og så at du hadde skrevet om akkurat det.
    Takk for i går. Det var koselig at dere kom på Filaknøtt. Håper vi sees igjen :)

    SvarSlett
  2. Det er bra:) Da får vi håpe at vi ikke blir syke. Den er ganske så agresiv den inflensaen så det hadde vært greit og slippe unna den.

    Det var kjempe koselig på filaknøtt. Det virka som om vesla kosa seg stort der så dere kommer til og se oss der:)

    SvarSlett