tirsdag 4. januar 2011

Navn til den lille

Hva skal barnet hete?

Det er egentlig det store spm her i huset om dagen. Det finnes tusenvis av navn, men man skal jo finne det ene fine som man ikke klarer å glemme. Jeg vil så veldig gjerne finne det jeg, men jeg tror jeg trenger en hint om hvor det befinner seg.

Jeg leser opp og ned, side på side.. Ahmed, Alan, Alexander, Aron, Adil osv... Hvordan i alle dager skal jeg klare og finne et navn. Det er jo så utrolig mange fine, men passer det?
Jeg vil jo helst at det skal matche litt med Alma Sofie da. Altså så skal det være litt gammeldags.

Det var så veldig mye enklere med vesla, for der så viste jeg hva ho skulle hete 4 år før ho kom. Det bare poppa ned i hodet mitt og der ble det. Men sånn har det ikke vært med guttenavn.
Det har vel noe med at vi jenter ønsker oss som regel en prinsesse:) Drømmen om et rosa prinsesse rom fra topp til tå. Fine kjoler og søte små sko.

Også er det dette med at vi skal være litt enig også da. Til nå så har det vært at den ene kommer med et forslag også sier den andre nei:) Det er litt frustrenede til tider, men sånn er det jo.
Her om dagen så var det en som sa til meg at det var jo min oppgave og finne navnet. Det var jo jeg som pressa ut den ungen. Hehe. Den syns jeg var litt kjekk. Hadde det vært så enkelt så.



♥Herman
♥ Noa Martinius
♥Fabian
♥ Anton Martinius
♥ Jeppe



Hva skal barnet hete?




3 kommentarer:

  1. Jeg syns det er mange fine gammeldagse navn i Bibelen! Og da mener jeg ikke nødvendigvis navn som Jesus og sånn;) Vi har en sånn bibelsk navnordbok, med veldig mange navn i. Mange navn stammer fra bibelske navn, uten at man tenker over det. F.eks Jens og Elias. Skal se om jeg klarer å finne den, så kan du låne den hvis du vil. Har en navnordbok til også, og der fant jeg navnet til Aimée;) Men den førstnevnte har historien bak navnet i tillegg, og det er sånt jeg liker:) Si fra hvis du vil låne! (og jeg glemmer å sjekke her inne om du har svart, så send meg melding)

    SvarSlett
  2. Jeppe er ille fint da:)

    Ja det er mange fine bibelske navn også:)

    SvarSlett